Blogg listad på Bloggtoppen.se

Simon Olsson - "Gillar min roll i laget"

Publikfavoriten och spelgeniet Simon Olsson är spelaren de flesta Röglefans hyllar lite extra. Han ger järnet i varje byte och har en härlig spelstil med alltfrån känsliga handleder till att gärna smälla på i närkamperna. Jag ställde några frågor om laget och om hans egna roll i laget.


Ni har varit ojämna spelmässigt men de två senaste matcherna har det sett bättre ut, tillfälligheter eller börjar ni hitta rätt nu?
- Nä, jag tycker vi börjar hitta rätt mer och mer för varje match som går. Vi kräver mycket av varann och alla vill vara bäst varje match.

Du har gått från en fjärdekedja till att spela en nyckelroll i matcherna, hur tycker du det känns själv ?
- Vi har 4 starka femmor tycker jag så jag vet inte om någon femma är 1,2,3 eller 4e men det är klart det är kul att få en roll som kan vara med och avgöra matcher. Jag vill ha ansvar och mycket speltid i olika situationer så det är kul att det fungerar bra. Sen så trivs jag riktigt bra med Lilja (Liljewall) och Brithén dem är riktigt bra på det mesta så det är enkelt att spela tillsammans.

Hur ser du på din roll i laget, du är en fighter, spjutspets och samtidigt ett spelgeni. Något jag glömt?
-
Jag gillar min roll i laget absolut. Jag vet inte om du glömt något. Känner själv att jag åker mycket mer skridskor i år och gillar spelsystemet tränarna har, det passar mig bra och är roligt.

Nu kommer Carl också tillbaka och det snackas om det ska värvas. Hur ser du på konkurrensen och anser du att laget behöver värva?
- Ja det blir bra att Calle kommer in han behövs. Jag tycker inte vi behöver värva något, vi har bevisat mot lag som Leksand att vi har material för att vinna mot bra lag. Det handlar bara om att vi ska gå ut och prestera max varje match så blir det bra.

Vad tala
r för att ni tar tredje raka på onsdag?
- Vi har bra självförtroende nu och vet vad vi behöver göra för att ta tre pinnar på onsdag så det ska vi göra.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.