Blogg listad på Bloggtoppen.se

Exklusiv intervju med Victor Bartley - GrönvitaSumo först!

Eftersom jag missade värvningen så kände jag att jag var skyldig er något extra så jag undersökte möjligheterna över att få en intervju med huvudpersonen själv. Jag ska erkänna att min engelska är riktigt dålig så efter ett snabbt övervägande väljer jag här att översätta intervjun.

Jag har den senaste tiden intervjuat många men aldrig någon på andra sidan Atlanten. När jag fick tag på "Vic" som han kallar sig var han väldigt glad och var precis hemkommen till sin hemstad Maple Ridge.



Jag vill börja med att hälsa dig välkommen. Hur känns det att ha beslutat att flytta till Sverige och lämna Kanada?
- Tack. Jag är väldigt förväntansfull och ser fram emot det riktigt mycket. Det ska bli jättespännande.

Hur länge har det varit klart att du skulle till Sverige?
- Jag har haft några erbjudanden från svenska klubbar som jag funderat över men jag har bara hört gott om Rögle och efter att tränare och ledare här över pratat varmt om klubben så bestämde jag mig. Även min agent (Wallström) berättade mycket om klubben som tilltalade mig.

Så när bestämde du dig för Rögle?
- Det har varit klart i några dagar men igår faxade så nu är allt helt klart.

När flyttar du?
- Det är inte bestämt än. Jag har precis kommit hem till Maple Ridge och tränar på egen hand här så länge.

Vad vet du om Rögle ?
- Om Rögle? Ingenting. 

Känner du till Kenny Jönsson?
- Jag känner inte honom personligen men han har ett mycket bra rykte här och det ska bli intressant att jobba med honom.

Beskriv dig själv som hockeyspelare.
- Jag spelar fysiskt och har ett bra "slapshot". Har spelat mycket som "pointman" i powerplay. 

När en nordamerikansk spelare anländer till Rögle är förväntningarna höga. Känner du press och vad kan vi förvänta oss av dig?
- Ett hårt jobb för laget och sen hoppas jag kunna göra en del poäng som hjälper laget att vinna matcher. 

Rögle spelar inte i högstaligan, var inte det viktigt för dig?
- Nej jag vet att dom spelar i "Allsvenskan League" (Lät charmigt) och det är en bra utmaning som jag ser fram emot. 

Du har varit i Ängelholm innan, vad fick du för intryck?
- Det stämmer att jag var där 2006 med Kanadas u18-lag. Jag kommer inte ihåg så mycket men minns att det var en fin stad.  

Som Kanadensare så måste du väl ha en dröm att få återvända till Kanada eller USA och spela i NHL?
- Det är inte något jag tänker på nu utan ser verkligen fram emot denna utmaning som väntar och är riktigt förväntansfull. Om jag trivs väldigt bra i Sverige så kan det faktiskt vara så att man stannar där hela karriären, vem vet?

Slutligen måste jag bara få höra dig uttala namnet på klubben du ska spela i?
- Haha. Rogle BK ( Lät Råggle Bee kay)

Jag ser verkligen framemot att få se dig i Rögles tröja i höst och ser dig som en mycket bra värvning.
- Tack så mycket. Have a nice day.

I Sverige är det faktiskt rätt sent nu men jag tackar för den trevliga pratstunden jag fick med Vic. Jag tackar Wallström och Rögle för att ni fått denna unga klippa till Rögle.


-----------

Enligt HD.se så har den norske centern Anders Fredriksen har tackat nej till Rögle och säger att han stannar i Norge om inte han får ett bud från elitserien.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.