Blogg listad på Bloggtoppen.se

Sverige inleder mot Österrike - Kort snack med Skoog

På måndag inleds Inline-VM i Karlstad och Sverige inleder mot Österrike på måndag. Jag kommer följa upp hur det går för Sverige och speciellt för Simon Olsson som är Rögles bidrag i detta VM.

Sverige ställer upp med ett i hockeysammanhang namnkunnigt lag där bla Dick Axelsson, Daniel Wessner, Linus Klasen och då Simon Olsson.

Eftersom jag själv är helt nollställd på regler och annat så ringde jag upp Sveriges coach Fredrik Skoog för att kolla av några saker.

Jag har aldrig sett en inline-match och undrar vad de stora skillnaderna mot hockeyn?
- Man spelar fyra mot fyra och man får inte tacklas. Lite får man i närkamperna men det är ju inte tillåtet med "open ice" tacklingar tex haha.

Hur är matchtiden?
- Fyra perioder på 12 minuter och det är 1,5 minuters utvisningar.

Vad har du för förhoppningar nu när ni går in i turneringen?

- Vi är en av favoriterna och siktar på att gå så långt som möjligt. Vi har ett bra lag.

Ja, för en hockeykännare finns där några välkända namn, vem är nyckelspelaren?

- Visst finns där toppar men det vi vunnit och vinner på är vår starka lagmoral och lagkänsla.

Jag är en Röglesupporter och många här är väldigt nyfikna på Simon Olsson, vad kan du säga om honom?

- Simon spelar med mycket energi och frenesi. Stor vinnarskalle med bra skott och har en avig spelstil. Dessutom är han väldigt bra skridskoåkare.

Tack för att du ställde upp och svarade på lite frågor och lycka till!

- Tack själv.

Hade jag bott närmare Karlstad hade jag garanterat besökt Löfbergs Lila Arena och följt turneringen i dessa tråkiga sommartider.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.