Blogg listad på Bloggtoppen.se

Håkan Södergren - "Rögle kan bli en besvikelse"

Efter att ha surfat runt på olika småtidningar nu på kvällen så fastnade jag på Karlskoga-Kuriren som hade en intressant artikel om vad Håkan Södergren tror om kommande säsong i hockeyallsvenskan.

Han tror hårt på Västerås. De lagen som tar de andra två direktplatserna till kvalserien blir Mora och Växjö. Sedan varnar han för Örebro och Tingsryd.

När reportern frågar vem Håkan tror blir den största besvikelsen svarar han;
– Bofors är ett sådant lag, de har tappat väldigt tunga pjäser och får svårt att göra en lika bra säsong som förra året. Jag gillar Sam som tränare, men det är svårt att ersätta Lundh och Blomqvist. Rögle är också lite i samma läge, med väldigt tunga spelartapp.

Läs artikeln här

Självklart får han inte rätt. Rögle, Malmö och Leksand kommer självklart blanda sig i striden. Ganska skönt att "experterna" inte tror på Rögle. 

På tal om "experter" jag kommer under säsongen att ha ett par välkända experter som ger sina allsvenska tips direkt till bloggen inför varje allsvensk omgång. Jag jobbar på ett par namn. Vilka hade ni tyckt varit intressanta? 

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.