Blogg listad på Bloggtoppen.se

Rögle intresserade av Pöllänen?

Enligt Mrmadhawk så är poängkungen Tomi Pöllänen en spelare som bland annat Rögle visat intresse för men spelarens agent Erik Ryman säger att Rögle vill ta sig en titt på Himelfarb först innan man vill gå vidare.

Tomi har de tre senaste säsongerna tillhört Lillehammer och hans facit imponerar stort, 50, 57, 69 är poängen han mäktat med. En sak som får mig att tveka är att han inte lyckats i någon högre division, 2005 fick han chansen i SM-Liigalaget Kalpa där han inte lyckades. Eller 5 mål och 12 assist på 53 matcher är kanske godkänt? Förra säsongen i Lillehammer blev det 28 mål och 41 assist på 48 matcher är starka papper men det känns ändå som en nödlösning och inget att bygga ett lag på. Jag har sökt Roger Hansson för en kommentar utan framgång.

Jag hoppas inte att Rögle värvar den 32-årige finländaren. Gör ni?

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.