Blogg listad på Bloggtoppen.se

Jonathan Zaar spelar med J20 imorgon

Jag har nyss talat med Rögles J20-tränare inför matchen mot Malmö imorgon. Jag var lite nyfiken på hans tankar om matchen.

Har ni med någon av A-lagets juniorer?
- Ja, Jonathan Zaar kommer att vara med. A-laget kommer att gå runt på backarna och det är inget sportsligt bakom att just Jonathan är med oss imorgon. Det är sagt så, att de backarna som inte ska spela med A-laget ska vara med oss. Sen är ju Rasmus Bengtsson med landslaget.

Hur länge har ni varit på is?
- Vi har bara tre ispass i kroppen så jag har inga höga krav på tekniskt utförande, men det är ett bra tillfälle för mig att bilda mig en uppfattning om alla spelare.

Ert motstånd Malmö, har varit på is i två veckor.
- Ja så det blir riktigt tufft för oss direkt.

Hur kommer du att formera laget?
- Vi kör på tre backpar, fyra centrar och tre ytterforwardspar. Jag vill låta alla spela för att få en uppfattning om dem och lära känna dem i matchsituation.

Vem vaktar målet?
- Vi har ju tre målvakter men åker ner med Johan Nielsen och Kevin Lindskoug. Vem som står berättar jag imorgon.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.