Blogg listad på Bloggtoppen.se

Intensiv vecka väntar Rögle

Idag tränar Rögle för att direkt efter kliva på bussen som ska transportera dem till Zuchwil, Schweiz. Beräknad avresa är 15:00 och man lär väl vara framme imorgon bitti.

Jag har försökt få fram Rögles träningsupplägg men utan framgång.
- Det har blivit ändrat fram och tillbaka så vi ska spika allt under bussresan, sa Björn Hellqvist till mig igår.

Räkna med att jag vill ha de tiderna innan jag flyger ner på onsdag. Mitt upplägg planeras efter det.

Rögle spelar fyra matcher mot bra motstånd denna vecka, Langenthal på onsdag, Fribourg på fredag sedan avslutas veckan med Langnau på lördag och Geneve-Servette på söndagen innan det är dags för hemfärd. Rögles hemsida har inte uppdaterat att det inte blir match mot Lausanne på torsdag och istället Fribourg på fredag.

------

Senaste tillskottet Henrik Björklund är i Ängelholm nu. Jag pratade med honom igår och då höll han på att packa ihop sina saker för att sedan sticka till tåget som skulle ta Rögles senaste forward till Ängelholm. Han väntas träna med laget idag innan man sätter sig på bussen. Väl på bussen har han god tid på sig att bekanta sig med spelarna.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.