Blogg listad på Bloggtoppen.se

Glimhed har kört dubbelpass - "Det går inte att släppa efter"

Efter att Rögle valt att plocka med Axel Wemmenborn, August Carlsson och Simon Glimhed till Schweizturnén så blev jag direkt sugen på att kolla läget med Glimhed som enligt mig gjorde en bra match mot Troja senast där han kamperade ihop med Olsson och Liljewall.

Jag ringde upp Simon och jag måste säga att jag imponeras av hans ödmjukhet, på planen är han som förvandlad.
- Där gäller det att ge allt och visa att man vill ta chansen när man får den. Klart man är aggressiv då.

Att årets Rögle är ungt och har talangkännaren Hellqvist vid rodret talar för att årets talanger har än större chans än vanligt. Den chansen är det många som ser och kämpar för att ta. Simon berättar att han kört dubbla pass under försäsongen.
- Jag har tränat med A-laget på förmiddagen och med J20 på kvällen. Det går inte att släppa efter, det är många som vill visa upp sig nu.

Har Hellqvist sagt något om hans tankar om dig till säsongen?
- Nej inget speciellt men jag kör på och vet att det alltid finns en chans. För min del hoppas jag att jag nyttjar både A och J20 på bästa sätt. Om jag ska spela för A eller juniorerna är inget jag går och tänker på utan ger järnet för båda.

Mot Troja senast fick Glimhed spela med Simon Olsson och Christopher Liljewall i en av matchens vassaste formationer och Simon berättar att han tyckte det var viktigt med att få en poäng.
- Det är alltid viktigt för självförtroendet att göra poäng. Jag tyckte det gick bra för mig i matchen.

Nu väljer Rögle att ta in en talang från Färjestad. Hur känns det mot dig?
- Jag tycker bara att det är roligt att man tar in bra talanger. Det gör bara att man inte släpper efter utan ger allt för laget oavsett vilka man tränar eller spelar med.


Simon Glimhed

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.