Blogg listad på Bloggtoppen.se

Borås gick på is - " Som det ska vara, segt och ovant"

En jag gillat sedan han var i Rögle är Alexander Bergström som numera spelar i Borås. Det är dags för hans andra säsong i staden som är mer känt för sina postorderföretag och Elfsborg än för stadens hockeystolthet.

Igår gick man på is och jag passade på att kolla upp läget med Alexander.

Hur var det att gå på is?
- Som det ska vara, segt och ovant.

Var där några fans och tittade på?
- Mycket är ju relativt men jag är glad för att det var så många som det var. Mellan 100-200.

Så det är inte bara Elfsborg som gäller då?
- Jo nästan, men vi har en del trogna fans men annars är det EIF som gäller.

När spelar ni er första match?
- Den 11e borta mot Skövde.

Jag kommer följa Borås lite extra för att du spelar där. Jag har gillat dig sedan din tid i Rögle. Du var en som jag hoppades att Rögle skulle ta "hem".
- Vad kul att höra, tack så mycket Jonas.

Så vad tror du nu då om Borås chanser i år? Serien ser riktigt tuff ut och ni tillhör inte favoriterna.
- Nej men vilka gör det? Det är många som kommer slåss om topp 3. Jag hoppas såklart vi kan va med i Playoff.

Hur kommer ni att träna nu?
- Det blir fys och is varje dag nu, sen blir det säkert någon ledig helgdag med.

Ska du ner och se Kennymatchen förresten?
- Jag har tyvärr tenta den dagen, annars hade jag försökt se den.


Alexander Bergström är en spelare som jag följt sedan han lämnade Rögle och när han lämnade för Olofström så lossnade det. 60 poäng i div.1, sedan har han legat runt 30 poäng de tre allsvenska säsongerna efter. Nu tror jag han tar ytterliggare ett steg.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.