Blogg listad på Bloggtoppen.se

Tjärnqvist förlängde

Var det bara jag som hoppades på att Mathias Tjärnqvist skulle flytta "hem" igen? Det blir inte så utan idag valde han att förlänga sitt kontrakt med Djurgården en säsong. Det innebär att om Daniel Tjärnqvist någon gång den senaste tiden funderat på att återvända till den klubb som hjälpte honom att bli den kompletta back han är idag, mest största sannolikhet inte kommer att bli en Röglespelare.

Jag hoppades med ärligt talat lite realistiskt tänkande att bröderna Tjärnqvist skulle återvända, dels för att Rögle skulle visa att man ville satsa hårt på att återvända och dels för att bröderna skulle kunna betala tillbaka lite till klubben som gett dom den fina utbildningen.

Nu får man istället hoppas på några andra som verkligen kan lyfta Rögle. Laget behöver ett namn, alltså ett namn som skickar signaler att man vill tillbaka till elitserien. Tycker att man värvat ok hittills men inte mer, förutom då Gistedt.

Att något är på gång har jag fått flera signaler på men som vanligt väljer Rögle att hålla på sina nyheter.

Jag har idag varit i kontakt med Eric Moe och ställde frågan;
Stämmer det att du är nära Rögle ?
- Nej det stämmer verkligen inte, svarade Moe.

Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.