Blogg listad på Bloggtoppen.se

Intervju med Porseland - det lockar att stanna !

En back som det inte surrats så mycket om den senaste tiden men som Roger Hansson säkert vill behålla är lagets hårdskjutande back Mathias Porseland. För att stämma av läget med honom ringde jag honom och som dom flesta andra ställde han upp och svarade på lite korta frågor.


Hur ser din hockeysituation ut för tillfället, är du nära något nytt kontrakt någonstans?

- Just nu händer inte mycket och jag avvaktar lite innan jag bestämmer mig. Jag har inte inlett någon förhandling med någon klubb.

Är Rögle med i bilden fortfarande?

- Rögle är självklart med i bilden. Jag trivs med laget.

Men en del rykten placerar dig i elitserien, stämmer dom ryktena?

- Ja det finns intresse från klubbar i elitserien men vilka berättar jag inte.

Rögle har hittills värvat tre gamla lagkamrater till dig i Frölundas juniorlag, Alexander Johansson, Joel Gistedt och Christoffer Persson. Det måste väl locka att stanna?

- Ja självklart är det så. Jag känner ju alla tre och det är kanonkillar och det är en sak som gör mig sugen på att stanna i Rögle.

Hur tycker du att säsongen som gick var för dig personligen?

- Precis som första säsongen i elitserien så började det mycket bra men sedan mattades det av och ett tag var jag verkligen nere i skiten. Tråkigt men det är bara att se framåt nu.

En sak som varit på tapeten den senaste tiden är matchen som är tänkt spelas med en kombination av Rögle och Malmö spelare, hur ställer du dig till en sådan sak?

- Jag har ju inte upplevt rivaliteten men förstår såklart att det retar upp klubbens supportrar. Men eftersom jag inte är anställd av Rögle i dagsläget så vill jag inte kommentera det mer än så.


Kommentarer
Trackback

Tipsa Bloggen


Tipsa bloggen om nyheter. Bra tips som visar sig stämma tas tacksamt emot och belönas.
Mobilnummer: 0733255270
Mail: [email protected]



Kontakt


Skribent Jonas Lindeblad. Vill du komma i kontakt med mig? Stötta bloggens arbete genom att ha reklam på sidan? Tveka inte, jag svarar på alla mail.
Mail: [email protected] eller [email protected].
Mobilnummer: 0733255270.